William Shakespeare KROĆENJE GOROPADNICE

Ove se sezone Kazalište Virovitica, u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem Koprivnica i Kazalištem Oberon iz Koprivnice, ponovno vraća Shakespeareovoj kontroverznoj komediji, nerijetko optuživanoj za mizoginiju. Koliko je tematika (ne)uspješnog preuzeća rodnih uloga iz Ukroćene goropadnice zanimljiva i vibrantna uslijed današnjice u kojoj žensku emancipaciju, nerijetko i na njezinu štetu, najčešće doživljavamo kao gotov čin i okončanu bitku, pitanje je koje si neumitno postavlja svaki umjetnik prilikom suočenja s ovim komadom. Kompleksna, prepuna zakučastih slojeva i pritajeno mračna kao bilo koja Shakespeareova komedija, Goropadnica ruglu izvrgava upravo temeljni društveni ugovor. Konvencija braka konvencija je sretnog završetka komičkog žanra kakav Katarinin završni monolog, jedni će reći, potvrđuje, a drugi – opovrgava, i to istim onim ciničnim i otrovnim jezičnim žalcem o kojem je goropadna junakinja govorila svom draganu Petrucciu ranije u drami. Farsična i lascivna, ova je komedija svoju romantiku izgradila na odnosu muškarca i žene, svojih glavnih protagonista, i u nasljeđe nam ostavila bezbroj mogućnosti različitih interpretacija. Koprodukcija Kazališta Virovitica, Pučkog otvorenog učilišta Koprivnica i Kazališta Oberon svoju autorsku intenciju usmjerit će tako na vještine glumačke igre troje izvođača oslanjajući se pritom na, riječima redatelja Damira Mađarića, „bogatu tradiciju niza adaptacija ove komedije u hrvatskom kazalištu koje je odmah prepoznalo materijal koji može do suza nasmijati pučanstvo“.