Repertoar

Sezona 2016./2017

Za svakog ponešto

Za svakog ponešto Kazalište Virovitica u sezoni 2016./2017. ponovno ostvaruje cilj kojem je težilo i ranijih godina: osigurati raznolik program unutar kojeg će svatko pronaći nešto za sebe. U godini što slijedi Kazalište planira dva uprizorenja kanonskih tekstova dramske književnosti, oba povodom obljetnica rođenja, odnosno smrti njihovih autora. Naime, 400 godina nakon smrti „najvećeg dramatičara svih vremena“ Kazalište Virovitica postavlja Shakespeare Pir, parodijski hommage najslavnijim djelima engleskog barda, a u suradnji s Gradskim kazalištem Joza Ivakić Vinkovci. Druga prigodna inscenacija bit će Pred smrt Frana Galovića, hrvatskog pisca i strastvenog zaljubljenika u kazalište rođenog prije točno sto dvadeset godina. U Galovićevoj drami miješaju se podjednako utjecaji naturalizma i simbolizma te će je na virovitičku pozornicu postaviti nagrađivani Dražen Ferenčina. S obzirom na to da Kazalište Virovitica već dugi niz godina njeguje tradiciju pučkog teatra, odlično prihvaćenu od strane publike, u pripremi je i (tragi)komedija na kajkavskom, monodrama Krtica Martin koju će prema vlastitom tekstu režirati Damir Mađarić, dok je glavna i jedina uloga pripala također nagrađivanom Drašku Zidaru. Naposljetku, ni ove godine Kazalište ne zaboravlja svoje mlade posjetitelje. Za tinejdžersku publiku sprema se predstava naslovljena prema istoimenoj drami kanadskog autora Davida Paqueta, 2.14 h. Šokantno i svježe mladenačko djelo režira Robert Raponja, profesor na odsjeku Glume i lutkarstva Umjetničke akademije u Osijeku, koja ovaj put ima priliku udružiti snage s Kazalištem Virovitica u vidu koprodukcije: naime, zajedno s članovima virovitičkog ansambla zaigrat će i studenti diplomske razine studija glume s te iste akademije. Najmlađoj generaciji namijenjena je pak dječja predstava u režiji Nikole Zavišića, Nevidljiva Maje Pelević. Britka, antikonformistička drama ove srpske dramatičarke mali je dragulj predstojećeg repertoara kojeg, baš kao i 2.14 h, treba preporučiti i roditeljima i nastavnicima, ne samo mladima i najmlađima. Međutim, kako upravo na njima svijet ostaje, prigodno je ovaj uvodnik završiti baš s nadom u budućnost koju grade generacije gledatelja i autora što dolaze, spremne za novo i drugačije kazalište, kao i novo i drugačije društvo, jer svi znamo da jedno bez drugoga ne ide.  

Arhiv sezona